10 Ağustos 2012 Cuma

S/Y OREA Finike-İstanbul yolculuğu - 19 Temmuz 2012 - Perşembe



Havuzlukta yatmanın sonucu, gece sağanaklarla sürekli uyandım, iyi de oldu, biraların etkisi de geçti.  2-3 kere kalkıp demiri, yan tekneleri ve tonozu kontrol ettim, sorun yok.  Sıkıntılı havalarda kalkıp kontrol etmek önündeki  2-3 saatlik uykunun daha tatlı olmasını sağlıyor.
5’de uyandım, hava fena esiyor.  Ahaliyi de uyandırdım, kısa bir görüş alışverişinden sonra burada kalmaya karar verdik.  Hava esmeye devam ederse Knidos’da kalırız, keyfimiz yerinde, yerimiz güzel.  Varsın Bodrum’a Cuma günü gidelim.  Uyumaya devam.
6:30 gibi kalktım, hava tısss.  Hiçbirşey esmiyor.  Hemen tuvalet ihtiyaçlarımızı da giderdik ve yola çıktık.  Önceki gece bize risk yaratacak şekilde demir atan tekne de rahat edememiş olacak ki biraz daha ileri demir atmış, hiçbir sıkıntı olmaz.  Demirimizi aldık ve yola çıktık, hedef Bodrum ama Bodrum’un neresi?
Babamı aradım, Gündoğan barınağında yer sordu maalesef olumsuz.  Ama bizim koyda (Küçükbük) sağlam tonoz var, elde var bir.
Ayhan da tanıdıklar vasıtasıyla yer ve kaptan bulmaya çalışıyor.  Olacak gibi, biz son kozumuzu yani Cüneyt ve Caner Ağabeyleri henüz kullanmadık.  Eminiz herşey çıkmaza girse de bizi bir şekilde biryerlere bağlarlar.  Neyse, sonunda Ayhan’ın eşinin tanıdıkları ile sorun çözülüyor, önce Bodrum Belediye limanı olan bağlama yerimiz Gümbet olarak değişiyor.  Gümbet’de kıyıya paralel yüzer iskele yapmışlar, iskelenin içi yelkenlilere uygun değil, topuklar var.  Oraya da girdik ve oturduk, o ayrı hikaye Description: !*. .  Sonunda bir görevli geldi, içeriye giremeyeceğimizi söyledik.  Bizi iskeleye aborda etti, salimen bağlandık.  Ama çok dalga var, koya giren çıkan tekneler de çok sallanmamıza yol açıyorlar.  Burada kalmak keyifli olmayacak gibi.  Ayhan da 2 gün tatil yaparız diye eşini çağırdı, bize de yol gözüktü.  Ayhan kaptanla konuşmaya gitti, biz de eşyalarımızı toplamaya başladık ki telefon çaldı, “neredesinin len?”.  Cüneyt Abim, yine bizden önce davranmıştı.  Aslında benim planım Bitez’e girip Karabiber’in etrafında iki tur dönüp hacı olmaktı ama bağlanma yeri belirsizliği sebebiyle vazgeçtim.  Cüneyt abim bizi geldi aldı, meeeeşhur Sünger Pizza’da nefis bir pizza ısmarladı ve sonra da teknemize geri bıraktı.   

Hiç yorum yok: