28 Şubat 2009 Cumartesi

Footy


Gezgin Korsan sitesinde bir anda gelişen inisiyatif sonucunda bir maket tekne şenliği düzenlemeye karar verdik. Şimdilik pek fazla katılım yok, sadece Hüsamettin Özenç, Cenk Cesur ve ben tekne imal ediyoruz.
Şenlik için bir tane one design tekne belirledik. FOOTY. Uluslararası sınıfı olan ufak ama hayranı çok bir tasarım.








21 Şubat 2009 :

footy inşaatında son durum, teknenin gövdesi oluşmaya başladı. Tabii bu kesme, zımparalama işleri işten gelip bebelerle boğuştuktan sonra onların uyuma zamanları arasında gerçekleştiği için pek bir yavaş sürdü. gürültü çıkmasın diye iki parçayı kesemediğim için çalışamadığım günler de oldu.Azcık asimetrik oldu ama bu ilk tecrübe, diğerleri daha düzgün olur umarım.

Omurganın freze aparatı ile kesilmesi














Kesilmiş omurga zımpara ile düzeltilmeyi bekliyor.
















Tekne kuruldu, borda kaplaması yapıştırıldı, kurumasını bekliyoruz.















Bu da borda tahtalarının yapışmış hali




















28 Şubat 2009

Yukarıda anlattığım üzere borda kaplamalarından memnun kalmadım, ben de bir kat daha balsa kapladım, 1.5 mm.ama önce iki posta arası bölgeye bir kat kaplama yaptım, kenarlarını alıştırdım, sonra da esas kaplamayı çift komponentli ile yapıştırdım, böylece daha bir yuvarlak borda oldu, herhalde güzel olacak, hele şu işkence gecesi bir bitsin de. Hatamı da buldum, borda tahtalarını yapıştırırken postalardan inkenceye almışım, bu da ikiposta arasının düz olmasına yol açtı. Baş ve kıçtan işkenceye alıp postaları daha sonra tutturmak lazım sanırım.Aşağıda iskele borda. Yarın sabah da sancağı yapacağım, sonra da altını kapladımmı gövde tamamlanacak.sırada salmanın takılması, elektroniklerin yerleşmesi, armanın oluşturulması var.Azimliyim, haftaya yüzdüreceğim.



Hiç yorum yok: